Katı Yakıtlı Kazanların Sorunları, Nedenleri ve Çözümleri

SORUN OLASI NEDEN ÇÖZÜM UYGULAMASI
KAZAN TERLEME YAPIYOR. YANMA ODASINA SU SIZIYOR KAZAN SÜREKLİ OLARAK DÜŞÜK SICAKLIKTA ÇALIŞTIRILMIŞ VE YOĞUŞMA OLUŞMUŞ OLABİLİR.BACA İZOLASYONSUZ OLABİLİR. KAZANI DÜŞÜK SICAKLIKTA ÇALIŞTIRMAYIN.BACAYI İZOLE ETTİRİN.
BACA BORUSU AŞIRI ISINIYOR KAZAN DUMAN BORULARI KURUM BAĞLAMIŞ VE/VEYA FAN HIZ KADEMESİ YÜKSEK AYARLANMIŞ OLABİLİR. KAZAN DUMAN BORULARINI TEMİZLEYİN.BACA KLEPESİNİ KONTROL EDİN.FAN HIZ KADEMESİNİ DÜŞÜRÜN.
BUNKERDEN DUMAN GELİYOR BACA TIKANMIŞ VEYA ÇEKİŞİ AZALMIŞ OLABİLİR.FAN HAVA KANALLARI,KAZAN İÇ HAVA KANALLARI VE POTA DELİKLERİ TIKANMIŞ OLABİLİR.FAN HIZI DÜŞÜK OLABİLİR.SEKONDER HAVA HORTUMUNA NORMALDEN DAHA AZ HAVA YÖNLENDİRİLİYOR OLABİLİR. BACAYI KONTROL ETTİRİN VE HER YIL TEMİZLETİN.TÜM HAVA KANALLARINI TEMİZLEYİN.KURU VE KALİTELİ YAKIT KULLANIN.SEKONDER HAVA HORTUMUNA DAHA FAZLA HAVA YÖNLENDİRİN VE FAN HIZ KADEMESİNİ ARTIRIN.
SİRKÜLASYON POMPASI ÇALIŞMIYOR VEYA ÇALIŞIYOR AMA SUYU ÇEVİRMİYOR KAZAN SICAKLIĞI 35 °C’Yİ HENÜZ GEÇMEMİŞ OLABİLİR.POMPA BY-PASS HATTI VANASI AÇIK KALMIŞ OLABİLİR.SİSTEMDE HAVA OLABİLİR.POMPA BLOKE OLMUŞ OLABİLİR.KART ARIZALANMIŞ OLABİLİR. KAZAN SICAKLIĞINI KONTROL EDİN.BY-PASS HATTI VANASINI KONTROL EDİN.SİSTEM HAVASINI ALIN.
REDÜKTÖR MOTORU ÇALIŞMIYOR VEYA YÜKSEK AKIM UYARISI VERİYOR. MİL SIKIŞMIŞ OLABİLİR.MOTOR KABLO KLEMENS BAĞLANTILARI GEVŞEMİŞ OLABİLİR.TERMİK VEYA SİGORTA ATMIŞ OLABİLİR.MOTOR ARIZALI OLABİLİR. MİLİ SÖKÜP GERİ TAKIN.SIKIŞAN PARÇAYI ÇIKARIN.BUNKERİN ELEĞİNİ ÇIKARMADAN YAKIT EKLEYİN.SOKET BAĞLANTILARINI KONTROL EDİN.TERMİK VE SİGORTAYI KONTROL EDİN.
YAKIT BİTTİ UYARISI VERİYOR YAKIT BİTERSE VEYA ATEŞ SÖNERSE BU UYARIYI VERİR.YAKIT VARKEN VERİYORSA FAN HAVA AYARI VE BEKLEME-BESLEME SÜRELERİ UYGUN OLMAYABİLİR. YAKIT YÜKLEMESİ YAPIN VE KONTROL PANELİNİ KAPATIP GERİ AÇIN.TÜM AYARLARI KONTROL EDİN.
FAN ÇALIŞMIYOR SOKETİ ÇIKMIŞ VEYA GEVŞEMİŞ OLABİLİR.FAN MOTORU YANMIŞ OLABİLİR.ELEKTRONİK KART ARIZALANMIŞ OLABİLİR.MEKANİK LİMİT TERMOSTAT ATMIŞ OLABİLİR. YETKİLİ SERVİSE BAŞVURUNUZ
EKRANDA IŞIK YANMIYOR VEYA YAZILAR ÇIKMIYOR SİGORTA ATMIŞ OLABİLİR.ELEKTRONİK KART ARIZALANMIŞ OLABİLİR. YETKİLİ SERVİSE BAŞVURUNUZ
REDÜKTÖR AYARLANAN SÜRELERE GÖRE ÇALIŞMIYOR KONTROL PANELİ AYARLARI BOZULMUŞ OLABİLİR VEYA KONTROL PANELİ BOZULMUŞ OLABİLİR. KONTROL PANELİNİ FABRİKA AYARLARINA DÖNDERİP TEKRAR KONTROL EDİN.DEVAM EDİYORSA YETKİLİ SERVİSE BAŞVURUN.
YANMA İYİ DEĞİL VE KAZAN ISISI YÜKSELMİYOR DÜŞÜK KALORİLİ YAKIT KULLANILIYOR OLABİLİR.UYGUNSUZ BEKLEME-BESLEME AYARLARI YAPILMIŞ OLABİLİR.KAZAN KAPASİTESİ MEVCUT TESİSAT İÇİN DÜŞÜK SEÇİLMİŞ OLABİLİR.ISI KAYIPLARI OLABİLİR. KALİTELİ VE YÜKSEK KALORİLİ YAKIT KULLANIN VE AYARLARI KONTROL EDİN.MEVCUT TESİSATIN TOPLAM PANEL METRETÜL,KAZAN KAPASİTESİ VE ISI KAYBI HESAPLARINI YETKİLİ BİR BAYİYE KONTROL ETTİRİN. ISIL İZOLASYON YAPTIRIN.
KONTROL PANELİNE ELEKTRİK GELMİYOR ŞEBEKE ELEKTRİĞİ KESİLMİŞ OLABİLİR.FİŞ VE/VEYA SOKETLER YERİNDEN ÇIKMIŞ VEYA GEVŞEMİŞ OLABİLİR.SİGORTASI ATMIŞ OLABİLİR.KART ARIZALANMIŞ OLABİLİR. ŞEBEKE ELEKTRİĞİNİ KONTROL ETTİRİN.YETKİLİ SERVİSE BAŞVURUN.
UYKU MODUNDAYKEN VEYA GECE SAATLERİNDE KAZAN SÖNÜYOR UYKU BEKLEME-BESLEME AYARLARI VE FAN HIZ KADEMESİ UYGUN DEĞERLERDE OLMAYABİLİR.DÜŞÜK KALORİLİ YAKIT KULLANILIYOR OLABİLİR. UYGUN AYARLARI YAPIN VE KALİTELİ YAKIT KULLANIN.
NORMAL ÇALIŞIRKEN VE SICAKLIK NORMALKEN BİRDEN AŞIRI ISI VEYA YAKIT BİTTİ UYARISI VERİYOR SICAKLIĞI ÖLÇEN SENSÖR ARIZALANMIŞ VE NORMAL ÖLÇÜM YAPMIYOR OLABİLİR. SENSÖRÜ KONTROL EDİN.YETKİLİ SERVİSE BAŞVURUN.
DUMAN BORULARI ÇOK SIK TIKANIYOR DÜŞÜK KALİTELİ YAKIT KULLANILIYOR OLABİLİR.KAZAN İÇİ HAVA SİRKÜLASYONU YETERSİZ OLABİLİR.KAZAN İÇİN TEMİZLİĞİ YETERSİZ OLABİLİR KALİTELİ YAKIT KULLANIN.KAZAN TEMİZLİĞİNİ DÜZENLİ YAPIN.HAVA KANALLARINI KONTROL EDİN.
REDÜKTÖR YÜKSEK AKIM UYARISI VERİYOR YÜKLEME MİLİNİN HELEZON YAPRAKLARINA YAKIT KAYNAKLI TAŞ,TAHTA,DEMİR,VS SERT CİSİM GİRMİŞ VE SIKIŞTIRMIŞ OLABİLİR. YÜKLEME MİLİNİ SÖKÜP SIKIŞAN PARÇAYI ÇIKARIP MİLİ GERİ TAKIN.TERMİK ATTIYSA KURMA DÜĞMESİNE BASIP TERMİĞİ KURUN.ARIZA SIKLIKLA DEVAM EDERSE MOTORUN PLATİN,MERKEZKAÇ YAYLARI VE KAPASİTÖRLERİNİ KONTROL ETTİRİN.YETKİLİ SERVİSE BAŞVURUN.
NORMALDEN DAHA ÇOK YAKIT TÜKETİYOR KAZAN KAPASİTESİ OLMASI GEREKENDEN DAHA DÜŞÜK DEĞERDE SEÇİLMİŞ OLABİLİR.TESİSATIN ISI KAYIPLARI FAZLA OLABİLİR.YAKIT DÜŞÜK KALORİLİ VE KALİTESİZ OLABİLİR.BACA İZOLASYONSUZ OLABİLİR.KAZAN İÇ TEMİZLİĞİ DÜZENLİ YAPILMIYOR OLABİLİR.FAN HIZ KADEMESİ FAZLA OLABİLİR. KAPASİTEYİ VE TESİSATIN İZOLASYONUNU KONTROL ETTİRİN.DAHA KALİTELİ YAKIT KULLANIN.KAZAN TEMİZLİĞİNİ DAHA SIK YAPIN.BACAYI İZOLE ETTİRİN.FAN HIZINI DÜŞÜRÜN.
KAZAN SICAKLIĞI, İSTENEN SICAKLIĞA ÇOK GEÇ ULAŞIYOR VEYA ULAŞAMIYOR YAKIT KALORİ DEĞERİ DÜŞÜK OLABİLİR.BEKLEME SÜRESİ OLMASI GEREKENDEN DAHA FAZLA VE BESLEME SÜRESİ OLMASI GEREKENDEN DAHA AZ OLABİLİR.BACA KESİTİ OLMASI GEREKENDEN DAHA BÜYÜK VEYA DAHA KÜÇÜK SEÇİLMİŞ OLABİLİR.POMPA DEBİSİ OLMASI GEREKENDEN DAHA FAZLA VEYA DAHA AZ OLABİLİR.FAN DÜŞÜK DEVİRDE ÇALIŞIYOR OLABİLİR. DAHA YÜKSEK KALORİLİ YAKIT KULLANIN.KAZANI UYGUN BEKLEME-BESLEME AYARLARIYLA ÇALIŞTIRIN.BACA ÖLÇÜLERİNİ,POMPA DEBİSİNİ VE FAN DEVRİNİ KONTROL EDİN.
KAZAN YANARKEN ELEKTRİK KESİLDİ VE SICAKLIK ARTIYOR SİSTEMDE KESİNTİSİZ GÜÇ KAYNAĞI YOKSA KESİNTİ NEDENİYLE POMPA ÇALIŞMAZ, SUYU DEVİRDAİM YAPAMAZ VE KAZAN İÇİNDEKİ SICAKLIK ARTARAK SU SICAKLIĞINI KAYNAMA NOKTASINA ÇIKARIR VE MEKANİK LİMİT TERMOSTAT OTOMATİKMEN DEVREYE GİRER.KAZAN BASINCINI DENGELEMEK İÇİN FAZLA BASINÇ, AÇIK İMBİSAT DEPOSUNA AKTARILIR VE HABERCİ BORUSUNDAN SU GELİR. YANMAKTA OLAN YAKITI GÜVENLİ BİR ŞEKİLDE KAZAN DIŞINA ALIN.FAN VE BACA KLEPELERİ İLE ÖN KAPAKLARI KAPATARAK KAZAN İÇİNE TAZE HAVA GİRİŞİNİ ENGELLEYEREK SICAKLIĞIN YÜKSELMESİNİ ÖNLEYİN.POMPA BY-PASS VANASINI AÇIN VE SICAKLIĞIN DÜŞMESİNİ BEKLEYİN.DÜŞTÜKTEN SONRA SİSTEM SU BASINCINI KONTROL EDİP,VARSA HAVALARINI ALIP KONTROLLÜ BİR ŞEKİLDE TEKRAR KAZANI DEVREYE ALIN.
KAZAN SICAKLIĞI ÇOK HIZLI ARTIYOR SİRKÜLASYON POMPASI DEVREYE GİRMEMİŞ OLABİLİR.TESİSATTA HAVA OLABİLİR.POMPA BY-PASS VANASI AÇIK KALMIŞ OLABİLİR. SİSTEM HAVASINI ALIN.POMPAYI KONTROL EDİN.BY-PASS HATTI VANASI AÇIKSA KAPATIN.
DUMAN SANDIĞINDAN DIŞARIYA DUMAN KAÇIRIYOR TEMİZLEME KAPAK CONTALARI YIPRANMIŞ DEFORME OLMUŞ OLABİLİR.KELEBEK SOMUNLARI İYİCE SIKILMAMIŞ OLABİLİR. CONTALARI YENİLEYİN.SOMUNLARI İYİCE SIKIN.SIZDIRMAZLIĞI SAĞLAYIN.
KAZAN SICAKLIĞI, AYARLANAN DERECEYE ULAŞIYOR,FAN DURUYOR AMA SICAKLIK ARTMAYA DEVAM EDİYOR KAZAN İÇİNE TAZE HAVA GİRİŞİ DEVAM EDİYOR OLABİLİR.BACA NORMALDEN DAHA FAZLA ÇEKİYOR OLABİLİR. FAN HAVA EMİŞ KLAPESİNİ KISIN,BACA KLEPESİNİ KISIN.KAZANI, KESİNLİKLE KAPAKLARI AÇIK ŞEKİLDE ÇALIŞTIRMAYIN.
ÖN KAPAKLARDAN DIŞARIYA DUMAN KAÇIRIYOR BACA TIKANMIŞ VEYA ÇEKİŞİ AZALMIŞ OLABİLİR.KAZAN İÇ HAVA KANALLARI TIKANMIŞ OLABİLİR.KAPAK FİTİLLERİ YIPRANMIŞ OLABİLİR.KAPAK DEFORME OLMUŞ OLABİLİR. BACAYI VE KAZAN İÇİNİ DAHA SIK TEMİZLEYİN.FİTİLLERİ VE KAPAĞI KONTROL EDİN.
KAZAN SU KAÇIRIYOR VE MANOMETRE BASINCI DÜŞÜYOR. TESİSAT BAĞLANTI SORUNU OLABİLİR VEYA KAZAN İÇİ METAL AKSAMLARDAN BİR YERDEN DELİNMİŞ OLABİLİR. YETKİLİ SERVİSE BAŞVURUNUZ
ÖN KAPAKLAR AŞIRI ISINIYOR.DEFORME OLUYOR. KAPAK İÇİNDEKİ ALEV KALKANI VE İÇ İZOLASYON REFRAKTER MALZEMESİ DEFORME OLMUŞ OLABİLİR.YANMA KAPAĞA ÇOK YAKIN OLUYOR OLABİLİR. KAZAN İÇİNE AŞIRI YAKIT YÜKLEMESİ YAPMAYIN.YANMANIN MÜMKÜN OLDUĞUNCA KAPAKTAN UZAKTA OLMASINI SAĞLAYIN.YETKİLİ SERVİSE BAŞVURUN.
YANAN YAKIT KÜLE DÖNÜŞMEKTEN DAHA ÇOK CÜRÜF OLUŞTURUYOR. CÜRUF,KÖMÜRÜN YANMADAN KARBONİZE OLMASIDIR,YANİ TAM YANMAMIŞ HALİDİR.YAKIT KALİTESİ DÜŞÜK OLABİLİR.FAN HIZ KADEMESİ YÜKSEK OLABİLİR VEYA KAZAN HAVA KANALLARI VE BACA,YANMIŞ GAZLARI RAHATCA ATAMAYACAK ŞEKİLDE TIKANMIŞ VE YANMAYI OLUMSUZ ŞEKİLDE ETKİLİYOR OLABİLİR. KALİTELİ YAKIT KULLANIN.FAN HIZ KADEMESİNİ DÜŞÜRÜN.KAZAN İÇİ VE BACA TEMİZLİKLERİNİ DÜZENLİ YAPIN.
DUMAN BORULARINDA TERLEME VE ZİFTLEŞME OLUŞUYOR. BACA ÇEKİŞİ İYİ OLMAYABİLİR.UZUN SÜRELİ DÜŞÜK SICAKLIKTA ÇALIŞTIRILIYOR OLABİLİR.BACA İZOLASYONSUZ OLABİLİR.YAKIT OLARAK YÜKSEK REÇİNELİ ODUNLAR VEYA NAYLON,PLASTİK VS YAKILMIŞ OLABİLİR. BACA ÇEKİŞİNİ KONTROL ETTİRİN.YOKSA İZOLASYON YAPTIRIN.KALİTELİ VE YÜKSEK KALORİLİ YAKITLAR KULLANIN.
KAZAN İÇİNDEN RAHATSIZ EDİCİ SU SESİ GELİYOR. TESİSATTA HAVA KALMIŞ OLABİLİR. TÜM TESİSATIN UYGUN YERLERİNDEN HAVALARINI ALIN.
YAKIT HAZNESİNDE YAKIT OLDUĞU HALDE REDÜKTÖR ÇALIŞIYOR ANCAK POTAYA YAKIT ULAŞMIYOR. HAZNEDEKİ YAKITIN,YÜKLEME MİLİNE ULAŞTIĞI ALT KISIMDA TIKANMA YAPMIŞ VEYA BOĞAZ YAPMIŞ OLABİLİR.HAZNEYE ISLAK YAKIT DÖKÜLMÜŞ OLABİLİR. KESİNLİKLE ISLAK VEYA NEMLİ YAKIT KULLANMAYIN.MÜMKÜNSE YAKIT HAZNESİNİ BOŞALTIP TEMİZLEYİN.MÜMKÜN DEĞİLSE REDÜKTÖR MOTORUNU KAPALI KONUMA ALDIKTAN SONRA,TAHTA BİR SOPA YARDIMIYLA YAKIT HAZNESİNİ ARADA BİR KARIŞTIRIP ŞİŞLEME DİYE TABİR EDİLEN HAREKETLERLE ALT KISIMLARDA OLUŞMUŞ BOĞAZI AÇIN.
BACA BAĞLANTI YERLERİNDEN DUMAN KAÇIRIYOR. BACA TIKANMIŞ OLABİLİR.İYİ ÇEKMİYOR OLABİLİR.BAĞLANTI YERLERİNDE BOŞLUKLAR GEVŞEMELER OLMUŞ OLABİLİR.AŞIRI RÜZGARLI HAVALARDA GERİ TEPME YAPIYOR OLABİLİR. BACA TEMİZLİĞİNİ DÜZENLİ YAPTIRIN.EĞER YOKSA, ISI KAYBI İÇİN İZOLASYON YAPTIRIN.BAĞLANTI YERLERİNİ ISIYA DAYANIKLI ALÜMİNYUM BANTLARLA SARDIRIN.GERİ TEPMEYE KARŞI UYGUN BACA EKİPMANI TAKTIRIN.